2012. április 23., hétfő

Édesanyámnak 2. rész

„Ah, anya, te nem foglaltál szobát?” kérdezte Alexis.
„Természetesen nem, mindig itt szoktam lenni.”
„Már közel három éve nem jártál nálunk” folytatta a lány „és most már egy kisbab is van a házban.”
„Akkor majd alszom veled, vagy a vendégszobába. A nagyanyád is itt lakik veletek, nem igaz?” Kate hallotta a reménykedést Meredith hangjában.
„Martha úgy hat hónapja elköltözött” felelte Kate „de holnap itt lesz.”
„Anya, jobb lenne, ha keresnél egy hotelt” tette hozzá Alexis. „Épp most hoztuk haza a cuccaimat a suliból és még minden dobozokban áll a szobámban, így nincs hely, a vendégszoba, pedig már Jo szobája.”
Kate nézte, ahogy Meredith dühöng magában: „Rendben. De holnap reggel találkozhatnánk?” kérdezte, miközben körülnézett a lakásban.
„Rick a könyvét népszerűsíti” mondta neki Kate.
„Természetesen. Látom, hogy maga nem dolgozik” felelte „nincs semmi megoldatlan ügyük?”
Kate csodálkozva nézett rá: „Nincs, de gyerekem az van” válaszolta. „Ő még csak három hetes, Meredith. Azt hittem Rick küldött egy e-mail-t vagy felhívta, vagy ilyesmi.”
„Szerintem, meg elfelejtette” mondta Meredith. „Akár hogy is” fordult Alexis felé: „Holnap reggel eljövök érted, és együtt reggelizünk.”
Kate nézte, ahogy Alexis egyik lábáról a másikra áll és hol rá, hol Josie-ra pillant: „Mi úgy terveztük, hogy holnap reggel rendelünk valamit.” mondta óvatosan.
„Jó, akkor majd átjövök. Jól hangzik. Rendben, akkor én megyek, majd találkozunk.”
Alexis megpróbált tiltakozni, de Meredith csak megölelte és már kinn is volt az ajtón mire Alexis megszólalhatott volna. Kate nézte, ahogy a lány becsukja az ajtót és nekidől.
„Nagyon sajnálom” mondta Alexis egy perccel később. „Ő … szóval, ő csak egy anya, nem igaz?”
„Minden rendben, Alexis.” Mosolygott Kate. Josie pedig gügyögött egyetértése jeléül. „Jo is így gondolja.”
„Komolyan?” mosolygott Alexis és odaült melléjük a kanapéra. Megcsiklandozta Jo talpát és Kate-hez fordult: „Nagyon sajnálom, hogy meghívatta magát, Kate.”
„Tényleg semmi baj, Alexis. Ő az anyád. Csak veled akar lenni anyák napján.”
„De, neked ez az első anyák napja” mondta Alexis csendesen. „Azt szerettük volna, hogy minden különleges legyen, mert te egy nagyszerű anya vagy. De most ő mindent tönkre tett.”
„Hé, ez így is különleges” mondta Kate és szabad kezével átölelte Alexis-t. „Én is anya vagyok. És hogy a tiéd itt van-e vagy sem, nem igazán számít. Olyan érzésem van, hogy ő és Martha elég sok időt töltöttetek már civakodással, hogy ez nem számít.”
Alexis elnevette magát: „Így igaz.”
„Mi valójában a baj, Lex?” kérdezte Kate.
„Csak… ez az első anyák napja, amit együtt fogunk tölteni, és … és nem szerettem volna, ha ő tönkre teszi. Én … csak, én tudom, hogy egy kicsit már öreg vagyok ehhez és mindenhez, és valójában nem is vagyok a gyereked, de ….”
Kate megérintette a vállát: „Te épp annyira a gyerekem vagy, mint Jo, Alexis. Remélem nincs kétséged, e felöl. Szeretlek, még ha nem is a biológiai anyád vagyok, rendben?”
Alexis könnyes szemekkel fordult felé: „Tényleg?”
„Oh, akkor biztos valamit rosszul csináltam, ha még mindig nem hiszed el.” mondta Kate, miközben letörölt egy könnycseppet Alexis arcáról. „Te csodálatos vagy, Alexis és én nagyon büszke vagyok arra, hogy a mostohaanyád lehetek és nagyon, nagyon szeretlek.”
„Én is szeretlek” suttogta Alexis. „És tudom, csak…”
„Néha hallani sokkal jobb” tette hozzá Kate.
„De anya könnyelmű és én sosem éreztem, hogy fontos lennék neki. De azt is tudom, hogy most suliba járok. És most nincs szükségem az anyámra.”
„Oh, kicsim, mindig szükségünk van az édesanyánkra” mondta neki Kate. „Tudom, én mindig sokat gondolok rá.”
Alexis felnézett rá: „Nagyon sajnálom, Kate. Nem akartam neked rosszat. Istenem, én csak panaszkodom itt neked, amikor ….”
„Nem, nem, Alexis. Nem ez amire gondoltam” mosolygott Kate „Én csak azt akartam mondani, hogy mindig szükségünk van az anyánkra, nem számít hány évesek vagyunk. Ott van nekem a nagymamád, és ezért nagyon hálás vagyok. És igen, hiányzik az anyám, de itt vagy nekem te és az apád és Jo és ezzel nincs semmi baj. Valahol ő is itt van, minket néz és mosolyog.”
„Szerintem is.” mondta Alexis csendesen
„Kedvelt volna téged, Lex.”
„Tényleg?”
„Oh, igen. Talán még jobban, mint az apám.”
„Apádat is szeretem.”
„Ezt ő is tudja.” mosolygott Kate
„Nagyon boldog vagyok, hogy te vagy a mostohaanyám.”
„Én is, Lex. Én is.”
Ültek ott még egy ideig összeölelkezve, Jo nevetett és mosolygott, minden új dolog, amit felfedezett, nagyon tetszett neki.
„Olyan, mint te” mondta Alexis
„Apád is erről akart meggyőzni, de szerintem ez nem igaz” felelte Kate. „Ő olyan tökéletes.”
„Uh, Kate, néztél már valaha tükörbe?”
„Ne próbálkozz azzal a trükkel, hogy Jo olyan, mint én, mert én tökéletes vagyok. Az apád is próbálta hetekkel ezelőtt. Úgy nézek ki, mint az az ember, akit kipréseltek a testéből.”
„Ragyogóan nézel ki” mondta Alexis. „Te is és Jo is olyan szép, mint te.”
„Lex”
„Nevetséges vagy” mondta a fiatalabb nő. „Komolyan mondom. Miért nem hiszed el, hogy így van?”
„Te csodaszép vagy” vonta meg a vállát Kate
„Mi aztán bizonytalanok vagyunk, nem igaz?” nevetett Alexis.
„Mit szólnál ahhoz, ha megegyeznénk, abban, hogy Jo csodaszép és titokban tartanánk, hogy mit gondolunk egymásról?” szegezte Alexis-nek a kérdést Kate.
„Rendben.” felelte Alexis
„Jól hallom, hogy valamit forraltok a hátam mögött?” hallatszott be egy hang, ahogy nyílt az ajtó és Rick lépett be rajta.
„Azt tervezzük, hogy meglépünk az összes pénzeddel és Johanna-ból modelt faragunk. Remélem nem bánod.” Mondta Kate, miközben a férfi lerakta a laptopját és felakasztotta a kabátját.
„Addig nem, amíg engeditek, hogy hétvégenként láthassam őt.” Mondta Rick miközben megpuszilta lányát és megcsókolta Kate-et. „Milyen volt a délutánotok?”
„Szóval” Kate ránézett Alexis-re, aki felsóhajtott.
„Anya korábban érkezett.”
„Meredith itt van?” kérdezte Rick és óvatosan körülnézett.
„Nem, nem itt.” folytatta Alexis. „Rávettem, hogy költözzön egy szállodába. Ugye beszéltél neki Johanna-ról?”
„Persze.” vágta rá Castle gyorsan. „Küldtem neki egy e-mail-t és fel is hívtam, de uyge tudod, ő az anyád.”
„Igen” felelte Alexis. „Meghívatta magát holnap reggelire.”
Rick sóhajtva felállt és átült Late másik oldalára. „Tényleg?”
„Megpróbáltam megállítani, de ő hurrikán Meredith” mondta Alexis. „Azt mondta, holnap reggel jön és kiviharzott a szobából a csomagjaival együtt. Nem tudtam neki semmit mondani.”
„Nem is tudtuk volna megakadályozni.” tette hozzá Kate
„Sajnálom, hogy nem voltam itt.”
„Nem a te hibád, apu. Ő csak anya.”

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése